Bucuresti | 102,8FM LIZA de la 10 cu LIZA ABCD - FINAL DE RAZBOI (OPEN TO RO)

Interviu cu Miruna Gherasim și Andrei Vendura, cei mai tineri DJ-i PROFM: „Am învățat să fiu #OPEN. Radioul e emoție”

miruna si venger

PROFM este radioul multor generații de tineri, motiv pentru care, astăzi, am ales să vorbim despre Generația Z. După 5 luni de emisii, a venit momentul ca ștafeta interviurilor să fie preluată de Miruna și Venger, cei mai tineri DJ-i de la PROFM.

Vârsta nu mai este de mult timp un factor decisiv în atingerea visurilor, ci un cadru al experiențelor diverse. Cum reușesc colegii noștri să își găsească energia și curiozitatea de a spune „DA” provocărilor, ce fac atunci când starea de spirit le influențează procesul creativ, cum își gestionează relația cu propriile comunități online, dar și cu ascultătorii, sunt câteva dintre subiectele abordate în interviu. Și pentru că fiecare dintre noi a fost demoralizat, la un moment dat, descoperiți și care au fost replicile demotivante primite de Miruna și Andrei, dar pentru care ei au reușit să demonstreze contrariul.

  1. Ne poți spune câteva cuvinte despre tine, cum ți-ai început cariera și ce te-a determinat să alegi radioul?

    Miruna: „Știu că e învechită ideea de destin, dar mie radioul mi-a fost predestinat. Întotdeauna am fost atrasă de neprevăzut, de spontan și mi-am dorit să fac oamenii să râdă. Pe principiul ,,ai grijă ce îți dorești că s-ar putea să se întâmple”, am primit oportunitatea asta care le combină pe amândouă. E greu să faci asta fără mimică și fără gesturi…așadar, radioul e un challenge din toate punctele de vedere”.
    Venger:
    „Păi, mă numesc Vendura Andrei-Cristian, am 21 de ani și sunt un tânăr din Constanța, cu o puternică pasiune pentru tot ce înseamnă „media" de când sunt mic. Am început să fac YouTube la vârsta de 12 ani, dacă țin bine minte, și asta pentru faptul că mi se părea o simulare perfectă a unei emisiuni. La vremea respectivă, YouTube-ul mă făcea să mă simt ca un mic prezentator. Ulterior, la vârsta de 14-15 ani, când vocea a început să mi se îngroașe, comunitatea mea de pe YouTube, fiind din ce în ce mai mare, a început să îmi lase tot felul de comentarii cum că aș avea „voce de radio". Și, pur și simplu, acela a fost momentul cheie în care am știut clar că asta vreau să fac în viață. Dorința în sine era de la o vârstă mult mai fragedă, dar în clasa a 8-a sau a 9-a pot spune că s-a concretizat de la nivelul de vis sau obiectiv în viață”.

  2. Se împlinesc 5 luni de când faci parte din echipa PROFM. Care crezi că este cel mai important lucru pe care l-ai învățat în această perioadă?

    Miruna: „Am învățat faptul că radioul e emoție. Cum ar zice și șeful meu: EMOȚIE, EMOȚIE, EMOȚIE! Emoție, intonație, modulația vocii, empatie, toate astea se unesc și creează DJ-ul perfect :)). Mai am de muncă până acolo, mai întrebați-mă și anul viitor :))”.
    Venger:
    „5 luni? Simt că fac parte din echipa asta frumoasă de mult, mult mai mult timp. M-am integrat foarte ușor, din punctul meu de vedere, însă asta se datorează oamenilor din jurul meu care au știut tot timpul să îmi acorde încrederea necesară și să mă facă să mă simt în largul meu. Iar în ceea ce privește învățatul, aș putea vorbi ore în șir despre treaba asta. Am dobândit multe cunoștințe noi, cum ar fi faptul că am învățat să vorbesc liber și cursiv despre orice subiect îmi este pus în față, am învățat să scap de emoții, am reușit să înțeleg ce înseamnă să lucrezi într-o echipă cu același obiectiv și multe, multe altele. Însă, cel mai important aspect, de departe, e că am învățat să fiu #open în fața oportunităților care apar”.

  3. Trebuie să fii o capsulă de energie și creativitate în fiecare zi. Cum faci să nu îți pierzi „oxigenul” creativității în acele zile mai *meh?

    Miruna:
    „Sunt și eu om și am emoții, am sentimente și am și zile mai nereușite. Atunci aleg să comunic foarte mult cu ascultătorii. Le pun multe întrebări, facem schimb de selfie-uri, ajung să îi cunosc mai bine, facem schimb de piese și le ascult mesajele pline de energie”.
    Venger:
    „Nu există zile meh atunci când ajung la radio. Iubesc să fac asta și simt că sunt făcut pentru acest lucru. Momentul în care ajung la emisie, pentru mine, este ca un restart. Nu există griji, probleme și loc de vibe-uri proaste. Și un ajutor foarte important îl primesc din partea ascultătorilor pe care îi simt aproape de mine”.

  1. Cum reacționezi atunci când lucrurile nu îți ies așa cum sperai și cum îți dai seama unde e necesar să aduci îmbunătățiri?

    Miruna:
    „Îmi dau seama instant, sunt foarte dură cu mine și eu cred că acesta este un plus. La început, după fiecare intervenție, îmi notam ce mi-a plăcut și ce nu mi-a plăcut. Ok, poate încă sunt la început, însă fac treaba asta”.
    Venger:
    „Din păcate, mă frustrez din când în când. Îmi doresc din suflet să ajung la cea mai bună versiune a mea și muncesc mult pentru asta. Însă, atunci când ceva nu iese cum trebuie, evident că mă adun și caut soluții pentru problema respectivă. Bine, eu oricum am o vorbă: „În viață nu există probleme, există doar soluții". Iar în ceea ce privește depistarea unei probleme este destul de ușor. Mă ascult destul de des, îmi descarc emisiile și le analizez. Unde simt că ceva nu e tocmai ok, caut soluția. Și, sincer să fiu, la capitolul acesta mă ajută destul de mult și Manuel Dinculescu, omul care mi-a pus bazele în acest domeniu și care m-a învățat cam tot ce știu”.

  2. Una dintre marile provocări ale prezentului este atragerea ascultătorilor din Generația Z. Cum îți propui, în calitate de insider, să îi aduci pe frecvențele PROFM?

    Miruna:
    „Am început să fac live-uri pe TikTok de la radio. A devenit deja o serie săptămânală. Sunt complet uimită de feedback-ul pozitiv primit în cele 2 luni de live. Am avut și 6.500 de urmăritori simultan, ceea ce e HUGE. Generația Z este super cool și o simt din ce în ce mai aproape de radio”.
    Venger:
    „Foarte simplu, ascultând în permanență cerințele lor. Urmăresc cât se poate de mult toate trendurile în vogă și încerc să abordez cele mai fresh subiecte posibile. Pe lângă asta, încerc să vin cu un plus de energie și de piese proaspăt lansate și ascultate de noul public”.

  3. O zi din viața ta de creator de conținut: care sunt pașii pe care îi urmezi atunci când vrei să realizezi un material de promovare (cum alegi subiectul, cât de mult te influențează contextul, starea de spirit, instinctul)?

    Miruna:
    „Niciodată nu îmi fac script. Simt mereu când am inspirație și/sau o stare bună. Sunt foarte naturală în online, îmi arăt viața exact așa cum este, arăt atât aspectele pozitive, cât și pe cele negative. Cred că de asta empatizează și atât de mulți oameni cu mine”.
    Venger: „În sine, procesul nu este complicat. Abordez de cele mai multe ori cele mai fresh subiecte și trenduri atât în clipurile mele de pe YouTube, cât și la radio. Din păcate, starea de spirit influențează foarte mult procesul creativ, pe YouTube cel puțin. Comparativ, la radio este foarte ușor să îți maschezi emoțiile și bad vibes-urile, pentru că lumea nu te vede. Pe YouTube, în schimb, este altă poveste. Acolo oamenii pot vedea mimica, gesturile și multe alte semne ale unei stări proaste în care te afli la momentul respectiv. Iar în ceea ce privește instinctul, mă ghidez maxim după el. Cred mult în forțele proprii, dar și în Dumnezeu, iar pentru mine, această combinație a dat mereu rezultate”.

  4. Care este cea mai demotivantă replică primită, dar pentru care ai demonstrat contrariul?

    Miruna:
    „Nu o să ajungi niciodată la un radio național”; ,, Nu mai visa cai verzi pe pereți”; ,, Găsește-ți un job real”. Am muncit și mi-am dorit. Mai am un drum lung de parcurs. Încă muncesc și îmi doresc :))”
    Venger:
    „Bro, radio, TV?! Ce să cauți acolo, mă, nebunule? Crezi că treaba e așa ușoară? :))". Momentan, am demonstrat doar jumătate. MOMENTAN ;).

Top citite
01 Adda/ Foto: Instagram
Adda, imagini virale pe TikTok. În ce ipostaze s-a filmat celebra cântăreață: ”Cu cine credea Cătălin că s-a căsătorit!”
02 TikTok devine partener oficial Romanian Music Awards
TikTok devine partener oficial Romanian Music Awards. Evenimentul va fi transmis LIVE, pe ecranele tuturor utilizatorilor TikTok
03 budapesta (1)
#followPROFM: Miruna și Oana, la Dua Lipa, Kings of Leon, Bastille, în Budapesta
04 nicole cherry si j balvin
Nicole Cherry, clipuri virale pe TikTok alături de J. Balvin. Filmulețele de pe contul solistei au fost văzute de milioane de ori
05 andra si eva maruta
Andra și fiica ei, Eva, virale pe TikTok. Dansul lor a fost vizionat de peste 2 milioane de ori: "Talentată și frumoasă ca mami"
ProFM
Theo Rose ProFM
Exclusiv! Theo Rose, în lacrimi: ,,E prima oara când vorbesc despre fostul iubit”
Pe aceeași temă
delia
Nu iese des din hainele largi, dar când o face, Delia își uimește fanii. S-a filmat dansând într-o fustă mini și un top scurt

În ultimii ani, Delia a preferat să se îmbrace în haine foarte largi, care o ascund destul de mult. Artista vrea să se simtă în largul ei, fără să se preocupe că rochia e prea scurtă sau că topul e prea decoltat, așa că garderoba ei este plină de piese vestimentare supradimensionate, inedite, de la branduri mari. Din când în când, Delia își surprinde fanii cu ipostaze care o scot puțin din zona de confort.

nick de la n&d
Nick de la N&D are cu ce se mândri! Fiica lui de 15 ani e frumoasă foc și are mare succes pe TikTok

În 1999, Nick înființa trupa N&D alături de Delia. Grupul a ținut patru ani, iar din 2003, fiecare a luat-o pe drumul lui. Delia a devenit una dintre cele mai apreciate și bine plătite soliste din țară, iar Nick a continuat să producă proiecte muzicale, Mai nou, s-a apucat și de vlog, însă fiica lui, Andreea, este cea care îi dă lecții la capitolul prezență online.

andra gogan
Andra Gogan, cea mai urmărită româncă de pe TikToK, câștigă bani de la 5 ani din munca sa. La 12 ani egalase deja salariul părinților

Andra Gogan este una dintre cele mai urmărite persoane din spatiul online autohton. Peste 9 milioane de oameni din toată lumea îi așteaptă fiecare clip pe TikTok, platforma unde se situează cel mai bine la capitolul popularitate. Nici pe Instagram, Facebook sau YouTube nu stă deloc rău și nici la câștiguri financiare.

WTFun
Thumbnail SuperStar Wars copy
Micutzu: "Știu foarte bine cât de mult mă iubiți..." Micutzu VS. Nicu Banea la SuperStar Wars

Dueluri muzicale intre celebritati, unde ascultatorii vor putea vota live piesa lor favorita. O sa iasa scântei, ba nu artificii!

nicole 2
NICOLE CHERRY nu mai cântă la fel! @„What The Fun” cu Drăcea, Ralu și Bogdan

Invitată în matinalul PROFM, Nicole Cherry a interpretat în maniera proprie mai multe cântecele de copii, dar și hituri reinterpretate în stil balcanic,

SUPERSTAR WARS
RALUKA vs. ANTONIA! Cine e mai iubită? I SuperStar Wars @ „What The Fun” cu Drăcea, Ralu și Bogdan

Dueluri muzicale intre celebritati, unde ascultatorii vor putea vota live piesa lor favorita. O sa iasa scântei, ba nu artificii!

Partenerii noștri
PE ROZ Dieta cu ajutorul căreia Andreea Marin a slăbit 20 de kilograme. Ce nu mănâncă deloc:
Dieta cu ajutorul căreia Andreea Marin a slăbit 20 de kilograme. Ce nu mănâncă deloc: "Mă feresc de ele ca de ciumă"

Dieta cu ajutorul căreia Andreea Marin a slăbit 20 de kilograme. Ce nu mănâncă deloc: "Mă feresc de ele ca de ciumă"

FILM NOW Helen Mirren, despre frumoasa povestea de dragoste cu Liam Neeson: Nu a fost să fie, dar ne-am iubit foarte mult. Este un tip uimitor
Helen Mirren, despre frumoasa povestea de dragoste cu Liam Neeson: Nu a fost să fie, dar ne-am iubit foarte mult. Este un tip uimitor

Helen Mirren, despre frumoasa povestea de dragoste cu Liam Neeson: Nu a fost să fie, dar ne-am iubit foarte mult. Este un tip uimitor

DIGI WORLD WhatsApp aduce noi schimbări pentru utilizatori. O funcție așteptată de ceva vreme
WhatsApp aduce noi schimbări pentru utilizatori. O funcție așteptată de ceva vreme

WhatsApp aduce noi schimbări pentru utilizatori. O funcție așteptată de ceva vreme

DIGI ANIMAL WORLD Momentul când un chiropractician i-a trosnit gâtul unui Pitbull. Reacția patrupedului a devenit virală
Momentul când un chiropractician i-a trosnit gâtul unui Pitbull. Reacția patrupedului a devenit virală

Momentul când un chiropractician i-a trosnit gâtul unui Pitbull. Reacția patrupedului a devenit virală

DIGI LIFE
"Gaslighting", desemnat cuvântul anului de dicționarul Merriam-Webster. Cum se definește termenul
DIGI24 Armata lui Putin rămâne fără obuze, tunurile ucrainene, fără țevi
Armata lui Putin rămâne fără obuze, tunurile ucrainene, fără țevi
DIGI SPORT FOTO Gesturile făcute de Diletta Leotta după ce a văzut că un paparazzo a fotografiat-o pe plajă alături de noul partener
FOTO Gesturile făcute de Diletta Leotta după ce a văzut că un paparazzo a fotografiat-o pe plajă alături de noul partener
DIGI FM Reacția unui medic după ce un pacient insista să îi dea „o atenție”: „Sănătatea omului nu e un excel, nu e un tuns de păr”
Reacția unui medic după ce un pacient insista să îi dea „o atenție”: „Sănătatea omului nu e un excel, nu e un tuns de păr”
DIGI ONLINE Babylon berlin Play
Babylon berlin Play
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. profm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, cmp_level2, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Trimite
Vezi politica de confidenţialitate