Bucuresti | 102,8FM TEDDY SWIMS - THE DOOR

Rezultatele financiare la Q3 pentru Grupul Digi Communications N.V.

Serghei Bulgac_CEO DIGI_ medium
  • 874,6 milioane EUR venituri consolidate Grup (pe primele 9 luni ale anului 2019), în creștere cu 15,6% față de aceeași perioadă a anului 2018
  • 299,4 milioane EUR venituri consolidate Grup, în trimestrul al treilea (+ 10,9 % în trimestrul al treilea 2019 față de trimestrul al treilea 2018)
  • 279,6 milioane EUR EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) (pe primele 9 luni ale anului 2019), în creștere cu 16% față de aceeași perioadă a anului 2018 și EBITDA ajustată (incluzând impactul IFRS 16) a fost de 326,9 milioane EUR (cumulat pe primele 9 luni ale anului 2019)
  • + 7% este creșterea unităților generatoare de venituri (RGU) la 30 septembrie 2019 față de 30 septembrie 2018, de la 14,6 milioane RGU la 15,8 milioane RGU
  • În România, principalii vectori de creștere: serviciile de televiziune prin cablu (+8,9 %) și serviciile de internet fix (+9,7%)
    Digi Spania: creștere constantă a numărului de abonați de telefonie mobilă (+42,5% unități generatoare de venit, la 30 septembrie 2019 față de 30 septembrie 2018)

PERFORMANȚĂ GLOBALĂ

Grupul Digi Communications N.V. a făcut publice joi, 14 noiembrie, rezultatele financiare pentru trimestrul III 2019, anunțând o creștere a veniturilor cu 10,9 % în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 270 milioane EUR la 299 milioane EUR. EBITDA ajustată (excluzand impactul IFRS 16 ) a fost de 105,2 milioane EUR, în crestere cu aproximativ 28% față de perioada anterioară din 2018, iar EBITDA ajustată (incluzând impactul IFRS 16) a fost de aproximativ 128 milioane EUR în trimestrul al treilea 2019.

Pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2019, creșterea veniturilor a fost de 15,6 % în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 756,4 milioane EUR la 874,6 milioane EUR.

Totodată, grupul a afișat indicatori în evoluție pentru principalele servicii generatoare de creștere – serviciile de televiziune prin cablu (+ 8%, de la 3,9 milioane RGU, la nivelul grupului, la 4,2 milioane RGU), respectiv pentru serviciile de internet fix (+ 10%, de la 3,2 milioane RGU la 3,5 milioane RGU). La 30 septembrie 2019, Grupul a înregistrat un număr total de abonați la servicii pay-TV de 5 milioane RGU, comparativ cu 4,8 milioane RGU la 30 septembrie 2018. În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează o creștere a RGU de 1,1 milioane, ajungând la 15,8 milioane RGU de la 14,7 milioane RGU, în trimestrul al treilea al anului 2018.

”Suntem încântați de rezultatele grupului înregistrate mulțumită, în primul rând, clienților noștri care au continuat să aleagă serviciile Digi, în toate piețele în care activăm. În cel de-al treilea trimestru am crescut baza de servicii oferite cu 7% față de aceeași perioadă a anului anterior. Totodată, veniturile și EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) au crescut cu 16%, menținând astfel trendul ascendent.

Am accelerat investițiile în proiecte importante pentru evoluția grupului pe toate piețele unde derulăm operațiuni. Lansarea serviciilor 5G în iunie 2019, urmată de extinderea ofertei 4G în banda de 900 MHz și o creștere susținută a traficului de date mobile pentru toți utilizatorii Digi, demonstrează angajamentul nostru pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor de comunicații mobile. Continuăm extinderea serviciilor fixe în România, Ungaria și Spania, cât și dezvoltarea rețelei mobile în Ungaria. Le mulțumim tuturor clienților, angajaților, investitorilor și partenerilor pentru susținerea pe care ne-o acordă și încrederea în viziunea noastră de business”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.

EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ

România se menține ca piață principală a grupului, generând 63 % din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 18 %), urmată de Spania (17%) și Italia (2%).

Pe principala sa piață, România, Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 8,9% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,5 milioane RGU, la 30 septembrie 2019, față de 3,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018) și, respectiv, de 9,7 % la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,7 milioane RGU la 30 septembrie 2019 față de 2,5 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). Pe segmentul serviciilor de telefonie mobilă, compania se menține liderul pieței de portabilitate, de 11 ani. În toată această perioadă (21 octombrie 2008 – 30 septembrie 2019), Digi Mobil a atras prin portare 1.901.902 numere de telefonie mobilă, din care 242.266 de numere portate în primele trei trimestre ale anului în curs.

În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel) s-au majorat până la 163,6 milioane EUR, iar Digi și-a consolidat poziția de lider al pieței de televiziune prin cablu (30% cotă de piață)*. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de 24%)*, în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23%*. În luna mai, filiala din Ungaria a grupului a lansat și serviciile de telefonie mobilă proprie, la standarde 2G și 4G, moment ce a marcat și introducerea pe piața maghiară a gamei de telefoane marcă proprie Digi.

Spania a înregistrat o creștere importantă, de 42,5%, a numărului de abonați de servicii de telefonie mobila, ajungând de la 1,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018, la 1,8 milioane RGU, la 30 septembrie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă) și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică. Totodată, pe segmentul serviciilor fixe (internet și telefonie fixă), Digi Spania a ajuns la 68 mii RGU, în trimestrul al treilea al anului 2019.

Despre Grupul Digi Communications
Digi Communications NV este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu peste 26 de ani, compania avea, la 31 decembrie 2018, active în valoare de peste 1.633 milioane EUR**, deținând aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune.

Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.

În România, Grupul Digi este, în prezent, cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 de angajați (16.000 pe toate piețele unde desfășoară operațiuni).

În oferta de conținuturi trans-media a grupului Digi figurează televiziunile Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, FilmNow, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.

ProFM
Theo Rose ProFM
Exclusiv! Theo Rose, în lacrimi: ,,E prima oara când vorbesc despre fostul iubit”
WTFun
Adriana Armanu, numerolog
Cum te influențează numărul casei în care locuiești. Adriana Armanu, la WTFun: „Fiecare spațiu de locuit transmite o vibrație!”

Numărul apartamentului sau casei în care locuiești indică o vibrație care transmite locuitorilor o anumită stare de spirit. Despre acest subiect a vorbit Adriana Armanu, numerolog, la WTFun, matinalul de la PROFM cu Drăcea și Bogdan.

dracea
Drăcea, cel mai iubit din competitia BUZZ HOUSE! A fost ONAIR la PROFM in fiecare dimineata!

Parcursul lui Drăcea în competiția BUZZ House a fost unul epic! Chiar dacă n-a ajuns în finală, Drăcea a fost unul dintre cei mai susținuți concurenți ai acestei ediții!

DSC09435
Cum recunoști prieteniile toxice în rândul copiilor. Taticool, la WTFun de la PROFM: „Părinții trebuie să intervină imediat!”

Dan Cruceru, cunoscut sub numele de Taticool, a venit la What the fun, matinalul de la PROFM prezentat de Drăcea, Ralu și Bogdan, unde a vorbit despre prieteniile toxice din rândul copiilor.

Partenerii noștri
PE ROZ Porecla pe care i-a dat-o prințul Philip lui Meghan Markle. Bunicul lui Harry știa totul: „Se pricepea să citească oamenii”
Porecla pe care i-a dat-o prințul Philip lui Meghan Markle. Bunicul lui Harry știa totul: „Se pricepea să citească oamenii”

Porecla pe care i-a dat-o prințul Philip lui Meghan Markle. Bunicul lui Harry știa totul: „Se pricepea să citească oamenii”

FILM NOW Dominic West, la peste 3 ani de când s-a sărutat în public cu Lily James, deși era căsătorit:
Dominic West, la peste 3 ani de când s-a sărutat în public cu Lily James, deși era căsătorit: "A fost extrem de stresant pentru soția și copiii mei"

Dominic West, la peste 3 ani de când s-a sărutat în public cu Lily James, deși era căsătorit: "A fost extrem de stresant pentru soția și copiii mei"

DIGI WORLD El e pensionarul care susține că are vârsta biologică a unui bărbat de 38 de ani. Ce face zilnic pentru
El e pensionarul care susține că are vârsta biologică a unui bărbat de 38 de ani. Ce face zilnic pentru "a întineri" și care e scopul lui suprem

El e pensionarul care susține că are vârsta biologică a unui bărbat de 38 de ani. Ce face zilnic pentru "a întineri" și care e scopul lui suprem

DIGI ANIMAL WORLD Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”

Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”

DIGI LIFE Record absolut de turiști în Japonia, în luna martie. De unde au venit cei mai mulți străini
Record absolut de turiști în Japonia, în luna martie. De unde au venit cei mai mulți străini
DIGI24 Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte de a cumpăra de pe aceste platforme  Citește mai
Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte de a cumpăra de pe aceste platforme Citește mai
DIGI SPORT Cum l-a numit Anamaria Prodan pe Ronald Gavril: impresara nu s-a ferit să spună cum îl strigă pe boxer
Cum l-a numit Anamaria Prodan pe Ronald Gavril: impresara nu s-a ferit să spună cum îl strigă pe boxer
DIGI FM Motivul adevărat pentru care Cătălin Cîrstoiu a fost retras de PSD-PNL din cursa electorală
Motivul adevărat pentru care Cătălin Cîrstoiu a fost retras de PSD-PNL din cursa electorală